onsdag 24 december 2014

"Hamas och Israel utväxlade eld"

DN med TT:s stöd.

Varför sparar DN inte pengar och har enhetsrubrik: "Israel försvarade sig eftersom de blev attackerade". De ser ingen som helst anledning att dra läsare genom att följa kausalitetsprincipen: först hände det och sedan detta. När de någon gång kör nyheter i stället för anti-Israelisk propaganda, reagerar många proisraeler. Tayvärr vet inte DN det eftersom de har infört nästan total åsktscensur till skillnad från stora tidningar i världen utanför EU.

Det ligger i deras agenda att göra terroristgänget Hamas så lika som möjligt som den Judiska Staten. EU:s stora uppgift.

Det börjar bli lite tjatigt att skriva om det. Läs min blogg (jag hinner långtifrån allt eftersom jag bara har två händer (Och måste vila halva dygnet). Kan du engelska är det enkelt, tillämpa bara min princip att gå så nära källan som möjligt. Journalister gjorde det förr.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)