tisdag 20 januari 2015

Regeringen, utbildning.

Jag är helt övertygad om att jag skrev denna artikeln innan, om regeringsmedlemmarnas formella utbildning, men den har försvunnit.

Denna sidan kopierad från http://www.regeringen.se/sb/d/385
men det gick inte att bara fylla i rutorna där som  jag hoppades, HTML-koden alldeles för grötig för det, så jag har tagit ut namnen.

Stefan Löfven gick tvåårig ekonomisk linje på gymnasiet i Sollefteå. Han har gått en svetskurs under 48 veckor AMU i Kramfors och studerat i ett och ett halvt år på socialhögskolan i Umeå innan han hoppade av studierna.

Kristina Persson, Wiki . Enlig länken där bara en massa jobb, ingen akademisk utbildning.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)