söndag 11 januari 2015

40% av alla våldsamma rasistiska angrepp i Frankrike förra året var mot judar

Länk.

På länken ett antal intressanta nyheter, bl.a. nedanstående:

Jag noterar i en av mina meddelanden förra veckan, att 7000 judar hade emigrerat från Frankrike till Israel förra året, ett rekordstort antal.

Vad jag inte nämnde är att över 100.000 andra judar gjorde förfrågningar förra året om att lämna, enligt Jewish Agency, allt eftersom antisemitiska attacker fortsätter på veckobasis. Jag har rapporterat om ett antal av dem på denna lista, men de är i allmänhet inte redovisade utanför  judiska eller israeliska medier. Några har varit särskilt fasansfulla - till exempel våldtäkt av en kvinna i hennes hem förra månaden medan hennes pojkvän var inlåst i nästa rum med ett muslimsk gäng som berättade för paret att de "ville våldta en jude".

En undersökning förra året visade att Frankrike hade mer våldsamma antisemitiska incidenter under 2013 än något annat land i världen. Judarna var målen för 40% av alla rasistiska brott i Frankrike under 2013 - trots att de utgör mindre än 1% av befolkningen.

- Se mer på: http://www.tomgrossmedia.com/mideastdispatches/archives/001508.html#sthash.85QfRAV8.dpuf

Inte konstigt att det förutspås att antalet franska judar som kommer att emigrera till Israel under 2015 kommer att överskrida 10.000 - ett totalt underkännande av EU:s små försök till försvar mot antisemitism samtidigt som de formellt ägnar sig åt antisemitiska attacker mot Israel. Sverige - våra media VET ju att Hamas är mycket bättre, de är ju inte ens terrorister här i EU utan bara vanliga triviala mördare.










Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)