lördag 19 oktober 2013

Metodistkyrkan hatar judar.

Methodist Church launches consultation on Boycott, Divestment and Sanctions
30 september 2013

Denna "kyrka" förespråkar BDS mot judar i Israel enligt gammal nazistandard "köp inte hos judar".

Divestment betyder att de förespråkar att ingen investerar i företag som stöder Israels säkerhet.

Inte konstigt att jag har lämnat Svenska Kyrkan och inte kallar mig kristen längre. Många kristna individer är jude/israelvänner men många stora kyrkor är direkt antisemitiska.

De har ett frågeformulär på http://dotmailer-surveys.com/09bvi0c-d0ktyd4 om vad du gillar att de kör med rena nazimetoder mot judarna - fyll gärna i.

1 kommentar :

  1. Skulle kunna tänka mig att en som Jonas Bergström skulle kunna driva på sånt här i en frikyrka. Han är vad jag minns från frikyrkomiljö och extremt s a s kulturmarxistisk, naiv om alla möjliga islamister, kämpande för vilka invandrare som helst och bejakande vilken sexualmoral som helst; typ. Samtidigt enormt inskränkt mot minsta antydan av sakkritik av hans åsikter. Jag blockades för påvisande av att Åke Green är klart mindre homofob än IFIS islamist. "Håll käft, du ska tystas!"

    (Jonas tycks nu enligt twitterpres vara mer politiskt än kyrkligt engagerad i SSU:s styrelse.)

    Finns en tradition av kristen vänster även i frikyrka, på 70-talet emot USA och Vietnamkrig, gillade Mao och Che och satte likhetstecken mellan marxism och kristen solidaritet. Skulle tro att statsvetare Ulf Bjereld haft preferenser åt det hållet.

    "Bara" förfrågan om vad folk anser. Hoppas verkligen detta kraschlandar. Skrämmande och bra post.

    SvaraRadera

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)