torsdag 15 augusti 2013

Knessetmedlem skickar brev till Kerry: "Dina påfund hotar mitt och mina barns liv!"

MK (Knessetmedlem) Shaked skäller ut amerikanska Kerry för "fångaffären"

Shaked
Ayelet Shaked levererar brev till USA:s utrikesminister, anklagar honom att genom att släppa fångar sätter han henne och hennes barn i riskzonen

Moran Azulay
Publicerad: 08.15.13, 17:08 / Israel News

Efter Israels förnyelse av samtal med palestinierna levererade Knessetledamot Ayelet Shaked (Habayit Hayehudi) på torsdagen ett brev till USA:s utrikesminister John Kerry, där hon visade sitt totala förakt för hans diplomati om samtalen.

"Du har tvingat oss in i fredssamtal under en tid hela Mellanöstern är i kaos, utan att inse att genom att göra så har du dåraktigt försatt oss i en omöjlig situation, där vi inte kan och inte kommer att göra några andra eftergifter ."

Shaked tillade: "Jag vill påstå att du hade utfört ditt arbete på ett mycket mer effektivt och relevant sätt genom att fokusera din uppmärksamhet på Syrien och Egypten."

"Herr statssekreterare - genom att tvinga Israel att kapitulera för terrorism genom att släppa mördarterrorister med så mycket blod på sina händer att USA aldrig skulle drömma om att släppa dem om det var deras egna medborgare som de mördade - du ägnar dig inte bara åt extremt hyckleri, men faktiskt sysslar med experiment och spel, genom att sätta mig och mina barns liv i fara. "

 MK skrev till utrikesministern att USA:s krav på att Israel skulle frisläppa terrorister är absurt, när man ser den amerikanska vägran till denna dag för att frigöra Jonathan Pollard från fängelset, trots den exempellösa fängelsetid han har avtjänat hittills."

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)