fredag 9 augusti 2013

Fiender? Schhhh - hemligt.

Indonesien är det enda muslimska landet som klassas som "fritt" enligt Freedom House. Det innebär inte att de är mer perfekta än ett vanligt västerländskt land, men bättre på den punkten än alla andra muslimska länder.

Vad du kanske inte känner till är att Indonesien har en handelskammare i Israel. Deras Facebooksida är här.

En indonesisk vän till mej besökte Israel för några år sen. Hon berättade att hon till och med mötte turistguider som talade indonesiska. Som är väldigt likt malaysiska och Bahasa Malaysia är ett stort språk i Asien. Tror hon flög till Amman och tog bussen. Hon är kristen kines, och man kan väl misstänka att en majoritet av alla indonesiska turister till Israel är det, men med en handelskammare är där mycket business nog. Som jag skrev för ett tag sedan IiS3  är där fler turister i Israel från Indonesien än från Sverige!

Är du i Malaysia eller Indonesien och vill resa till Israel har du info här.

Några andra intressanta artiklar jag hittade:

The badly kept secret of Israel's trade throughout the Muslim world

Israel Didn’t Know High-Tech Gear Was Sent to Iran

High-ranking Indonesian delegation secretly visits Israel

A friend of Israel in the Islamic world


Jag skrev nyliken om hur Kuwait handlar vapen (åtminstone) från Israel. IiS3


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)