tisdag 11 augusti 2015

Indiens ekonomi allt bättre.

India to clock 7.9% GDP growth in FY16: Morgan Stanley

PTI Apr 13, 2015, 04.31PM IST

Sveriges motsvarande siffror.

Och världens.

Jag vet absolut ingenting om ekonomi och vet inte vad siffrorna innebär, bara att Indien går framåt mer än vad folk här i regel vet. Allt snack om "världen" brukar bara innebära Västvärlden, inte de delar av världen som utvecklas snabbast. Och Indien är STORT.  Folkmängden är 1252 miljoner jämfört med Kinas 1357, USAs 316 och EU 507.


Och jag ser ju mycket utifrån Israels synvinkel. Jag nämnde nyligen allroundmissilen Barak 8 som utvecklas av Israel och Indien så Obama kan inte avslöja en enda kritisk detalj som han har för vana att göra. Du har ett bildspel här.

Ett annat diagram från länk:



Andra artiklar:















Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)