onsdag 23 juli 2014

Svenska tidningar gläds nog att kunna rapportera raketattack mot judisk trädgård.

Våra tyckartidningar har nu en landning i Israel att njuta av. [Video artikel]

De har ju hittills ojat sig att Hamasterroristerna inte lyckats med det. De ska ju ha tur nån gång.

Landningen, inte alltför nära Ben Gurion Airport - man kommer snabbt att bygga en annan internationell flygplats nära Eilat. http://www.jpost.com/Operation-Protective-Edge/Israel-opens-second-international-airport-near-Eilat-in-response-to-flight-cancellations-368568

Kerry är soim vanligt "nu har jag snart fixat vapenstillestånd", att få slut på kriget och terroristerna är det inte tal om. Navi Pillay, chefstrut på UNHRC (samma länk) skyller förstås fortfarande på Israel liksom svenska media, hon är helt ointresserad av fakta som inte anklagar Israel endast.

Det får snart vara slut med att Israel är världens mest moraliska armé, som överste Kemp har sagt ett antal år. Han höll tal om fakta på FN när Goldstonerapporten dök upp, När Goldstone rapporterade hur fel han hade haft var där inget sammankallande och ljushuvuden har vad jag vet vägrat acceptera sanningen. Som så ofta. Ett påtagligt, så vitt jag vet, är Bildt. Att vara dödsmoralisk så kriget förlängs är knappast nån vits.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)