tisdag 31 mars 2015

Kärnvapenmakten Pakistan till Riyad för att hjälpa saudierna i kriget mot Iran.

Länk
(DEBKAlänk, kolla snabbt, de blir fort betallänkar.)

Sudan är nu också anslutet till Saudiarabien
för att få kål på det iranska ockupationen av Jemen.

Hm, kom att tänka på det, har jag nån gammal referens? En släkting till mig från Ulricehamn var med och byggde upp Jemens flygvapen för länge sedan. Jag hörde rykten som barn, han lär ha förolyckats när han och några sjuksköterskor skulle passera en flod där och en elegant grav sattes upp. Jag har aldrig varit där, enbart haft ett stormigt äktenskap med en judisk-jemenitisk tjej på 70-talet, de jemenitiska bröllopen i Israel är spektakulära med en konjaksflaska på varenda lilla bord......

De svenska media tycker inte Iran har något med Jemen att göra. Så varför transporterade Iran just 185 ton vapen och liknande till gerillan i Jemen??? Jag letade desperat efter nyheten i svenska media men hur mycket hittas där?




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)