fredag 31 oktober 2014

När israels sossar ville ge Golan till ISIS.

En av mina favoriter är en israelisk professor i ekonomi och nationalist, med skön ironi många gånger, Steven Plaut. En av hans webbsajter är http://zioncon.blogspot.com/

Jag stjäl många tankar från honom. Just nu fick jag en artikel, som visar vilken idioti du har funnit hos israeliska socialdemokrater som Barak, som handlar om hans fanatiska försök att ge Golanhöjderna till Syrien, vilket hade inneburit att Israel nu hade haft ISIS där. Som du minns hade Syrien kontroll över bergsmassivet från 1948 till 1967 och sköt oupphörligt ner mot judarna i Galileen.

En mer ingående berättelse kan du hitta på länk.  Jag har lagt ut många okända detaljer om Golan där.

Baraks systerparti i Sverige, hade varit intressant att fråga dem om de tycker att Syrien ska fortsätt att skjuta israeler därifrån.








Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)