fredag 13 februari 2009

Dans på gatorna i Virserum

Jag läste just ett debattinlägg i Dagen.......... Konstnärlig är ofta enbart att vara konstig - det må vara ljusspel i Virserum eller Dror Feiler som ställer ut massmörderskor. Här en rekommendation: ordna en danstillställning i Virserum - vi vet att araberna i Gaza VALDE, "demokratiskt" terroristorganisationen Hamas och vi vet att de dansar på gatorna av glädje om de får in en fullträff på ett barnhem fullt med judiska barn, karameller delas ut betalda av UNRWA. Det bör också kunna bli konst. Ett ljusspel kan också göras med en karta över Sderot i bakgrunden - jag såg en utmärkt karta för något år sedan, alldeles koppärrigt med alla nedslagsplatser från livsfarliga hemmagjorda Kassamraketer. Förklaringen av att ett antal kloakrör har försvunnit. Hamas utfäste sig för ett halvårs vapenvila, när de bara sände något hundratal raketer, eftersom de på heltid var sysselsatta med att importera långdistansraketer från Iran, både via havet och sina råtthål under den egyptiska gränsen. Rektorn för en missionsskola i Örebro ojar sig över att Israel försvarade sig när de märkte resultatet av denna import av långdistansraketer - han erbjuder inget som helst alternativ som Israel kunde ha provat! Bara anklagar judarna för att vilja överleva - de är fortfarande inte lika många som de var efter det att Europa mördade 6 miljoner. Dagen palestinier terrorism ..

3 kommentarer :

  1. Varför kan man inte tycka att det är hemskt med de döda barnen och samtidigt vara emot Hamas och vara för Israels försvarskrig?

    Jag förstår mig inte på folk som Rektorn.

    SvaraRadera
  2. Right - det är nog ingen som vill döda barn förutom de som i generationer, från barnprogrammen uppåt, har haft en konstant stämma på TVn som talar om hur bra det är att döda judiska barn. Både Hamas och Fatah har det !

    SvaraRadera
  3. Ni har övertygat mig, alla araber inkl. barnen är skyldiga pga sitt blod. Om Judarna skulle flytta skulle det bli precis samma kaos som i Sydafrika.

    SvaraRadera

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)