söndag 6 november 2016

Väldigt många världsnyheter TT missar.

En om Hillarys många hemlisar från sin arbetsgivare, länk:
 friend2.com/forward/show?u=12857896c3097382b25b80a09&id=f7f21baf5c
Åtminstone inte på hennes statligt godkända mailserver.

Artikelrubrik:
https://www.jihadwatch.org/2016/11/clinton-foundation-admits-it-didnt-tell-state-dept-about-1-million-from-qatar-while-hillary-was-secretary-of-state


Det kunde du ju inte tro eftersom svenska massmedia har missat det - det var ju inte emot Trump och inte "svenskt neutralt". Jag upplevde det på svenska Wiki för några år sen. när jag lade dit  översättning av några Amerikanska Wiki-artilar med flera fakta än de svenska motsvarigheterna - omedelbart stoppade av nån renlighetsredaktör med kommentaren  "USA är ju proisraeliskt, passar inte i Sverige".  Att artiklarna länkade till grundkällor i Israel, FN och USA dög inte. Bättre med Aftonbladet..
Vad som gärna meddelas  för att bestämma vem som ska bli ledare för västvärldens stormakt syns på länk.

Brasklapp: syns nåt kattspråk beror det på att Pizzolina gärna sover på
tangentbord dagtid. Och min mage nattetid. Hon är rätt tung.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)