tisdag 4 april 2017

Araberna ålar sej in i israeliska Area C.

Vid Osloavtalet fick Arafat kontroll över 96% av västbanksaraberna med land, länk sen har araberna illegalt krupit och krälat in i
israeliskkontrollerade Area C, en nyare karta, länk, talar om att det plötsligt förmodas vara 180.000 araber i Area C medan - inte en enda jude i area A, B. EU hjälper araberna, gult på kartan, de israeliska judarna bojkottas i möjligate mån av EU på klassiskt Nazimanér samtidigt.

När Rabin berättade för Knesset hur han givit en massa land till ärkefienden Arafat, länk,  sades självklart inget om palestinsk stat eller judiska nybyggen.  Däremot ett absolut stopp för palestinsk terror om Arafat skulle få ett dugg. Peres fortsatte fanatiskt ge Arafat allt upptänkligt utan något i retur. Hur det gick under Arafat se länk.

Jag upprepar många fakta här men ser jag att de inte fastnar i medvetandet får jag upprepa det. Jag kan ju vara lika envis som TT med sina fantasier som "palestinskt land" vars kreation inte finns i något historiskt verk. När skulle det ha skett? Under Ottomansk Tid, under det korta brittiska mandatet 1922-47. Eller kanske efter att Israel hade både utropats och erkänts 1948? Eller efter Israel vann sitt försvarkrig 1967? Eller efter KGB hittade på dagens betydelse av "palestinier" mitt på 60-talet? TT har inte antytt när deras "palestina" skapades. Före 60-talet användes det enbart av judar i mandatet, som i Palestine Post, som Jerusalem Post hette 1932-50. Är det vad TT dillar om?













Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)