fredag 17 februari 2017

Trump-hat i GP.



Här har jag börjat registrera alla Trump-hatande artiklar i GP, en tidning slumpvis vald för att representera TT:s skrönor utan för mycket egenpåhittat och utan att drabbas av censuren i de statsbidragsfödda DN och SvD. Inga exakta nummer, bara de jag anser berör Trumps tankar. 

17/2: 10 Trump-artiklar, alla lika hatiska. 
18/2: 9  
19:2: 9
20:2: 8



Där Trumps referens till Sverige har högeligen utskrattats av Sveriges Poliskt Korrekta, se t.ex.  Ab. Jämf med. Också länk.


Jämför svenska medias sagor med 


Mass media’s total war on Trump





Jämför med svenska medias skriverier om alla terrorister från terrorgruppen Muslim Brotherhood som Obama omvärvde sej av.
Minns hur Bildt gratulerade Muslimska Brödraskapens medlem Mursi, när Obama tvingade honom att bli president i Egypten, och i sista stund lyckades Sisi eliminera hans förstörelse av Egypten

Nu hatar Bildt i stället Trump. Man ser lätt mönstret. Jag skrev nyligen om en svensk skrivare som länge gjorde karriär som Israelhatare men nu gått över till Trumphatare.








Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)