torsdag 22 november 2007

Vrede inför piskad muslimsk kvinna?

Ja men snälla - det är ju regel i de flesta muslimska länder, så varför bry sej om EN? Bara för att DN SvD SDS upprapar TT-snutten gör inte en enda en liten utredning om hur kvinnor behandlas i hela den muslimska världen - vilket kanske hade chockerat många. Jag såg en siffra på ca 25 hedersmord på flickor i de palestinaarabiska områdena per år, som är kända. Resten, tja.... Och innan det blir mord är det självklart mycket mycket fler som blir misshandlade och piskade och inburade och förvägrade någon som helst intellektuell utveckling. Varför tycker TT överhuvudtaget att VI ska bli upprörda när inte en kotte i arabvärlden blir det, inga synliga kvinnoorganisationer protesterar, FN:s människorättsorganisation är totalt ointresserat? Iran gav nyligen denna organisation BERÖM för att de aldrig tog någon hänsyn till sådana obetydligheter och koncentrerade sig på väsentligheter, att tala om att vi alla bör hata Israel som att kvinnor regelbundet piskas och dödas av sina muslimska fäder, mödrar, män och bröder. Steget till att många muslimska länder fortfarande har slavar är litet, se många artiklar om du söker på muslim slavery, t.ex. denna. Har du försökt att spekulera över hur arabvärlden kommer att se ut när oljan tar slut? Som vi vet tog Sharon en stor risk för 2 år sedan när han lämnade Gaza, sa "här har ni nu ett land att UNDER ansvar visa hur ni vill skapa en palestinsk stat!" och vi ser att de följde Hamas och Fatah's stadgar till punkt och pricka och skapade en enda raketramp mot Israel. Skulle Olmert göra sammalunda med Judeen/Samarien är det inte det minsta tvekan att resultatet hade också blivit identiskt.

6 kommentarer :

  1. Händelsen omnämns ju bara och leder inte till något större rabalder inom kvinnorörelsen. På något sätt så ser vänstern lätt på sådana här saker, samtidigt som man i riskdagen kräver svar av regeringen vad dom ska göra åt den ojämlikhet som 60 års vänsterstyre finns kvar.

    SvaraRadera
  2. Åter denna tystnad... Inga protester från FN, kvinnorörelsen, (v) etc mot detta kvinnoförtryck.

    Varför? Själv kan jag inte förstå denna kluvna tunga som man talar med inom fredsrörelsen med opinionen och palestinademonstranterna.

    SvaraRadera
  3. Hej
    När det gäller dina generaliseringar angående muslimer i Sverige så förenklar du och missar ditt mål - och tycker jag kränker många äkta flyktingar, lika äkta som min mamma som kom ifrån Auschwitz- de som kommer utan flyktingskäl för andra ändamål.
    Jag är jude och arbetar aktivt för Israel, men jag har också arbetat många år på flyktingförläggningar som sjuksköterska under 90-talets balkankrig.
    De många kossovoalbaner och bosniska muslimer jag träffade hade gått igenom helvetet enbart för sin etniska tillhörighet och de som förföljde dem var kristna.
    Jag är också son till en överlevande ifrån Förintelsen och är mycket stolt över att ha fått möjligheten att hjälpa dessa muslimer till rätta i Sverige.
    Inte en enda av de 100 tals albaner jag har hjälpt saknar arbete idag. De tog vilka arbeten som helst bara de slapp att ligga samhället till lags- trots att 70% av dem hade PTSD( post traumatisk stress syndrom,vilket är extremt högt och visar på extrem stress.

    SvaraRadera
  4. Självklart generaliserar jag - jag skriver blogg, inte bok. USAs och Israels framgångar beror på att de består av invandrare. Med den enorma folkvandringen till Europa av muslimer och inga framgångar pga detta utan tvärtom, borde man fundera lite på varför. Jag talar heller inte illa om enstaka muslimer - jag har träffat ett antal som ger positivt intryck i Sverige och speciellt i Sydeostasien dit de inte har kommit som en gräshoppssvärm pga vårt sociala system och politiska korrekthet.

    SvaraRadera
  5. Du undviker mim kritik.
    Många muslimer har utsatts för extrem förföljelse, av kristna i nedanstående fall, på grund av vad de var födda till och inte vad de har gjorts, och att du kränker dem samt att ger dig på vänner till judar och Israel.
    Efter fördrivningen av Kosovoalbanerna till Stankovich lägre i Makedonien så var ett Israeliskt fältsjukhus bemannad av israeler med albanskt modersmål, de första som till hjälp. De utförde ett fantastiskt arbete. Israel tog också emot flera hundra albanska flyktingar och många av de är nu boende i Israel med israeliskt medborgarskap.
    Att generalisera är vad antisemiter alltid gör.
    Vi skall vara aktsamma om våra vänner även bland muslimerna och kritisera de som kritiseras bör

    SvaraRadera
  6. Jag har inte den blekaste aning varför du gnäller. Du kräver antingen en allomfattande detaljstatistik eller inget alls....

    Som du ser en bit ner skrev jag en artikel om hur mycket Israel hjälper palestinaaraberna med sjukvård, ofta gratis - som jag skickade till GP efter deras 5 antiisraeliska artiklar - de vägrade publicera den. Var de artikeln ok? Jag försöker nog se saker och ting mer än de, från olika vnklar. Jag har skrivit rätt mycket om hur enkelt det vore för palestinaaraberna att snabbt få det bättre - är inte det positivt???

    SvaraRadera

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)