lördag 28 november 2009

Sveriges framtid

Jag är mer intresserad av Israel än ankdammen Sverige - men jag läste just en utmärkt nyskriven artikel av Ilya Meyer: "Ett Sverige i förvandling" som får det att rysa längs ryggraden och undra hur länge man kan stanna i Sverige. Och det finns fler "svenska" shariavänner, se t.ex. Jihad i Malmö. Vad kan detta betyda? Hm, en term är "Islam 2". Daniel Pipes har skrivit om detta och faran som helt politiskt korrekt kryper in i Västvärlden. "Islam 1" är Khomeiny, bin Laden, Nidal Hasan, rått massmördande som tema. Nu kommer de nya tassande som Turkiets premiärminister Erdogan och andra. Det är denna andra våg av islamism som är den verkligt farliga för Västvärldens framtid, och representanter för denna våg är de som Ilya Meyer nämner. Och det är inte enbart i Sverige som det har gått så långt. Det är trivialt - sök på termen Eurabia eller Eurabien och tänk också på artikeln på denna länk som jag skrev nyligen. Geert Wilders har i flera år försökt få folk att fatta faran - se fotot i högerspalten. . ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)