tisdag 5 februari 2008

Detta är ISLAM!

Det är inte terrorism och inte 'islamism', det är inte nån annan "avart" utan ett smakprov av vad som händer dagligen i den islamska världen, och om du tror att en promille uppmärksammas i västvärlden tror du fel. Tänk efter. För ett antal år sedan såg jag att de palestinaarabiska områdena erkände ca 25 "hedersmord" per år - officiellt. Resten, tja...... En del större städer i EU närmar sig 50% muslimer och sen så - tja, jag såg att Sverige funderade på att bekosta imamutbildningen för att snabba på denna utveckling. Norge betalar redan för muslimska hatskolor i Pakistan, så det är rätt logiskt. Varför inte araberna har råd att betala det, efter att under ganska många år ha absorberat dina bensinpengar lär enbart Allah veta. Det är också signifikant att ingen bloggkommentar kommer från de vanligtvis hyperaktiva vänster-propalestinska bloggarna - de försöker inte ens anklaga Israel. Jag har vänner i Sydostasien, muslimska vänner i Malaysia och Indonesien som har kommenterat "I HATE the Arabs - because the way they treat their women!" (Perserna må inte vara araber, men de gör väl inte den distinktionen.) Det hade inte kunnat hända där, åtminstone inte förrän helt nyligen, med den inspiration som Arabvärlden ger åt fanatiker där. Men Malmö väntar bara på första fallet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)